زمان ظهور

زمان ظهور
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
زمان ظهور:

امام علی (ع) : هرگاه آن زمان فرا رسد (زمان ظهور) گاهی هلال های ماه بزرگ به چشم می آیند، تا آنجا که ماه شب نو، دو شبه دیده شود. و گاهی پنهان میشود تا جایی که ماه رمضان در آغاز خود افطار (روزه نگیرند) و عید فطر در پایان آن روزه گرفته شود… 

( نوائب الدهور و علائم الظهور، ج ۲ ، ص ۲۲۶ و ۲۲۵ بحارالانوار ج ۹۶ و ۹۳ ، ص ۳۰۴ علائم آخرالزمان گلپایگانی ص ۱۰۲ و ۳۰۶ )

رسول اکرم (ص): از نشانه های نزدیک شدن ظهورآنست که ماه در شب اوّلش دیده شود. اما گفته شود ماه شب دوّم است. 

( جهان در آستانه ظهور،ج۱ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص ۶۴ التشریف بالمنن ص ۳۱۲ فتن أبی یحیی ، حکایت ۴۴۰ ، ترجمه دکتر پرویز رستگار )

خوانندگان محترم با توجه به اینکه خطاب پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم به اعراب است چندین سال است که این مساله بطور فاحش و وسیع اتفاق می افتد که به قسمتهایی از آن باذکر سند می پردازم. لازم بذکر است که برای کسانیکه کمی بفکر این مساله بوده اند روشن است که در این چند سال گذشته هرسال چه وضعی در اول و آخره ماه مبارک بوجود می آید مخصوصا در کشورهای عربی.اینجا بطور خلاصه عرض میکنیم. 

هرکس شرح کامل آنرا خواست به روزنامه های ذکر شده مراجعه نماید : گزارش کیهان از رویت هلال ماه رمضان سال ۸۵ (۳/۷/۸۵) : « … وی خاطر نشان کرد: کار استهلال توسط گروه های صدگانه دفتر مقام معظّم رهبری طبق روال معمول تا شامگاه یکشنبه نیز ادامه داشت تا گزارش رویت ماه در خدمت مردم قرار گیرد. وی افزود برخی از مردم با تماس با ستاد استهلال از رویت هلال با چشم غیر مصلح خبر میدادند که این امر طبق محاسبات نجومی غیرممکن است. (یعنی مردم دیده اند ولی ما با وسائل ندیده ایم). 

بنا براین گزارش، آیت الله سیستانی از مراجع تقلید در عراق دوشنبه سوم مهر را روز اول رمضان المبارک اعلام کرده است. با این همه برخی کشورهای عربی شنبه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده اند. که بنا برگزارشات واصله و شواهد عینی اسناد علمی و رسمی این اعلام نظر اشتباه بوده است…… 
در واقع ماه رمضان در ایران بصورت علمی می تواند درتاریخ ۲ مهر ۸۵ باشد. و …… ( کیهان : ۳/۷/۸۵) دقت شود : مردم دیده اند …. ما ندیده ایم !! 

آیت الله سیستانی در عراق دوشنبه سوم مهر را روز اول ماه مبارک اعلام کرد و بعضی کشورهای عربی شنبه اول مهر را روز اول رمضان اعلام کرده اند و ایران، روز یکشنبه ۲ مهر را اول ماه مبارک اعلام کرد. در کشورهای عربی ۲ روز اختلاف یعنی چه ؟ در کشور ایران «یکشنبه» ماه رویت شود و در کشور عراق «دوشنبه» یعنی چه ؟ آیا می شود ایران امشب ماه را ببیند ولی عراق که در سمت ماه است نبیند و فردا شب ببیند ؟ در روزنامه جمهوری اسلامی (۲/۷/۸۵) میخوانیم: کشورهای عربستان، کویت، قطر، امارات، بحرین، لبنان، لیبی و فلسطین شنبه ۱ مهر را اول ماه رمضان اعلام کردند و کشورهای مصر، الجزایر، سوریّه، اندونزی، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، عمّان، تونس، اردن و عراق دوشنبه ۳ مهر را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند و ایران یک شنبه ۲ مهر را اول رمضان اعلام کرد. ج اسلامی (۲/۷/۸۵) ناگفته نماند که روزنامه فوق الذکر به سردرگمی در رؤیت ماهها در کشورهای مختلف اقرار نموده است! 

در روزنامه کیهان ۶/۹/۸۲ میخوانیم: « نظر مراجع تقلید درباره روز عید فطر سال ۸۲: قم- خبرنگار کیهان: دفاتر حضرات آیات : ناصر مکارم شیرازی، یوسف صانعی شبیری زنجانی و وحید خراسانی اعلام کردند امروز ۳۰ماه مبارک رمضان و فردا چهارشنبه اول ماه شوال و عید غطر است. و حضرات آیات محمد تقی بهجت، فاضل لنکرانی، موسوی اردبیلی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، سید صادق شیرازی و میرزا جواد تبریزی، سه شنبه را اول ماه شوال و عید فطر اعلام کردند و بر اساس همین گزارش، آیت الله بهجت صبح امروز سه شنبه در مسجد فاطمیّه قم نماز عید فطر را اقامه کرد» ( کیهان ۶/۹/۸۲) 

و در کیهان همان سال ( ۳/۹/۸۲ ) می خوانیم: «یمن، مصر وسودان، روز سه شنبه را عید فطر اعلام کردند و لیبی امروز دوشنبه را عید فطر اعلام کرد» در این باره تنها اشاره به این نکته کافیست که سال گذشته روز چهارم ذیحجه و درحالیکه میلیونها مسلمان با احتساب تقویم ایام ذیحجه به انجام مراسم حج مشغول بودند ، ناگهان از سوی دولت عربستان اعلام شد که در محاسبه اول ماه ذیحجه اشتباهی رخ داده و امروز – یعنی روز چهارم- روز پنجم ماه ذیحجه است» 

سال ۸۶ اخبار شبکه ۱ ایران، عید فطر را به این صورت اعلام کرد. لیبی : ۲۱/۶/۸۶ ایران: ۲۲/۶/۸۶ عراق: ۲۳/۶/۸۶ این یعنی یکروز از ایران عقب تر! که از نظر شرعی و قانونی و منطقی و …. درست نیست و ناممکن می باشد و قابل ذکر است که درهمین سال دعای عرفه را ایران دور روز بعد از دعای عرفه عربستان برگزار کرد و عید قربان را هم چنان دو روز بعد از عربستان گرفت که باعث اعتراض اخترشناسان کشورهای عربی به عربستان شد. 

در روزنامه کیهان ۲۸/۹/۸۶ می خوانیم: « تقاضای اخترشناسان: عربستان تجدید نظر کند. بنابر عقیده شماری از اخترشناسان ، چهارشنبه عید قربان نیست. 

برمی گردیم به ( رمضان ۱۳۹۰): در روزنامه خراسان ۱۲/۶/۹۰ میخوانیم: « عربستان، زحل را بجای ماه رؤیت کرد و دولت عربستان متعهد شد کفاره همه مردم را پرداخت کند. اشتباه هیئت اخترشناسی شهر جده در رؤیت هلال ماه شوال، و اعلام روز سه شنبه بعنوان عید سعید فطر سبب شد تا دولت عربستان متعهد شود کفاره یک میلیارد و ششصد میلیون ریالی (ریال عربستان) مردم را پرداخت کند. منابع وابسته به این هیئت اعلام کردند: در چنین وقتی از سال زحل در آسمان برخی مناطق عربستان با چشم غیر مسلح دیده میشود حال آنکه به گواه اخترشناسان عرب شب سه شنبه رؤیت هلال ماه شوال در عربستان ممکن نبود و بنظر میرسد دیدن زحل سبب بروز این اشتباه شده است. هم زمان با اعتراف عربستان مبنی بر اینکه اعلام روز سه شنبه بعنوان روز عید فطر اشتباه بوده است دارالفتوای مصر روز سه شنبه را عید فطر دانست و اعلام کرد: تشخیص این هیئت صددرصد درست بوده است زیرا از راه های شرعی در دو منطقه سوهاج و توشکی رؤیت هلال در غروب دوشنبه اثبات شده بود.

حال به این روایت از پیغمبر(ص) توجه کنید: رسول اکرم (ص): علامت نزدیک ظهور این ست که ….. ماه ها گم و ناقص شود …..

( منابع : نوائب الدهور و علائم الظهور، سید حسن میرجهانی طباطبائی ، ج۱ ، ص ۲۴۵ کنزالعمال ص ۲۲ )

رسول اکرم (ص): از نشانه های نزدیک شدن ظهورآنست که ماه در شب اوّلش دیده شود. اما گفته شود ماه شب دوّم است. 

( التشریف بالمنن ص ۳۱۲ فتن أبی یحیی ، حکایت ۴۴۰ ، ترجمه دکتر پرویز رستگار )

و بار دیگر روایت حضرت امیر رو تکرار می کنیم: امام علی (ع) : هرگاه آن زمان فرا رسد (زمان ظهور) گاهی هلال های ماه بزرگ به چشم می آیند، تا آنجا که ماه شب نو، دو شبه دیده شود. و گاهی پنهان میشود تا جایی که ماه رمضان در آغاز خود افطار (روزه نگیرند) و عید فطر در پایان آن روزه گرفته شود…

اللهم عجل لولیک الفرج

آ . سلیمی

 
 
 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *