چرا قوم يهود با مسلمانان دشمني دارند؟ (بخش دوم)

چرا قوم يهود با مسلمانان دشمني دارند؟ (بخش دوم)
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

چرا قوم يهود با مسلمانان دشمني دارند؟

مگر ميان اين دو قوم چه گذشته است كه اين قدر اسلام مورد غضب يهود است؟ و در نهايت، دليل دشمني و ريشه عداوت يهود با اسلام چيست؟ 

1) حسادت؛ عامل سقوط 
2) نژاد پرستي يهود 
3) مال اندوزي و دنيا طلبى 
4) قساوت و توحش 
5) روحيه ستمگرى 

***

2) نژاد پرستي يهود:

نژاد‌پرستي از مهم‌ترين تعاليم يهود شمرده مي‌شود؛ به گونه‌اي كه «يهود» و «نژاد پرستي» در طول تاريخ هيچگاه از يكديگر جدا نبوده؛ بلكه با يكديگر پيوند عميقي داشته‌اند.

اين عقيده يهود كه خود را نژاد برتر مي‌دانند، بر ساير عقايد آنها مانند چتري سايه افكنده است، تا جايي كه حتي آيين حضرت موسي(ع) را در نژاد خود محصور ساخته‌اند و اگر كسي از غير نژاد يهود بخواهد اين آيين را بپذيرد، براي آنان پذيرفتني نيست؛ و لذا در ميان ملل ديگر، تبليغي نداشته و ندارند و آيين يهود را آيين انحصاري خويش دانسته‌اند. همين وضع خاص آنها سبب شده است كه در انظار ساير ملل منفور شوند؛ زيرا مردم دنيا كساني را كه براي نژاد خود امتيازي قائل باشند، هرگز دوست ندارند. و ما مي‌بينيم كه اسلام با آن شديداً مبارزه مي‌كند؛ چون نژاد‌پرستى، شعبه‌اي از شرك است.

((…تفسير نمونه، ناصر مكارم شيرازى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ اول، 1374 ش ، ج1، ص 358 …))

از جمله آياتي كه نژادپرستي آنها را تأييد مي‌كند، اين آيه مي‌باشد: «قُلْ يَأَيهُّا الَّذِينَ هَادُواْ إِن زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُاْ المْوْتَ إِن كُنتُمْ صَادِقِين ؛ «بگو: «اى يهوديان! اگر گمان مى كنيد كه [فقط] شما دوستان خدائيد نه ساير مردم، پس آرزوى مرگ كنيد اگر راست مى گوييد [تا به لقاى محبوبتان برسيد]!»[جمعه/6 ]

هنگامي كه پيامبر(ص) جمعي از يهوديان را به دين اسلام دعوت كردند و آنها را از مجازات خدا بيم دادند، آنان در برابر اين تهديد حضرت گفتند: «ما را تهديد مكن؛ ما فرزندان خدا و دوستان او هستيم. كه اگر بر ما خشم كند، همانند خشمي است كه انسان نسبت به فرزند خود دارد؛ يعني به زودي اين خشم فرو مي‌نشيند!»

((…مجمع البيان فى تفسير القرآن، فضل بن حسن طبرسى، انتشارات ناصر خسرو، تهران، چاپ سوم، 1372 ش، ج 3، ص 272. ذيل آيه 18 سوره مائده…))

در آياتي از قرآن كريم و منابع يهود به نژادپرستي و ادعاي برتري اين قوم اشاره شده است. «قوم برگزيده» عنواني است كه در تورات و تلمود فراوان به چشم مي‌خورد، به گونه‌اي كه مردم جهان به دو بخش اسرائيلي و غير اسرائيلي تقسيم شده‌اند: «اعتقاد يهوديان به اينكه قوم برگزيده‌اي هستند، در آيين يهود مقوله‌اي اساسي است و در تلمود آمده است كه: يسرائيل (بني اسرائيل) به دانه زيتون شباهت دارد؛ چون زيتون امكان آميختن با ديگر مواد را ندارد.»

((…موسوعه اليهود، ج5، ص 72 به نقل از پيامبر و يهود حجاز، ص 37 …))

اين عقيده يهود در رفتارهاي آنان تبلور كرده است، تا جايي كه در قرآن با ذكر نمونه‌هايي از آن به نقد و بررسي آنها پرداخته است؛ ازجمله در سوره مائده به يكي از ادعاهاي بي اساس و امتيازات موهومي كه آنها داشته‌اند اشاره كرده، مي‌گويد: «وَ قَالَتِ الْيَهُودُ وَ النَّصَارَي نَحْنُ اَبْنَاءُ اللهِ وَ اَحِبَّائَه»؛ «يهود و نصارى گفتند: «ما، فرزندان خدا و دوستان [خاصّ] او هستيم.»[مائده/18] 

اين تنها امتياز موهومي نيست كه آنها براي خود قائل شدند؛ بلكه در آيات ديگر بارها به اين‌گونه ادعاهاي آنان اشاره شده است؛ به طور مثال: در آيه 111 سوره بقره ادعاي آنها را درباره اينكه غير از آنان كسي داخل بهشت نمي‌شود و بهشت مخصوص يهود و نصاري است بيان كرده و ابطال مي‌نمايد[«وَ قالُوا لَنْ يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَنْ كانَ هُوداً أَوْ نَصارى تِلْكَ أَمانِيُّهُمْ قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ»]

و در آيه 80 همين سوره ادعاي يهود را مبني بر اينكه آتش دوزخ جز ايام معدودي به آنان نمي‌رسد ذكر نموده و آنها را سرزنش مي‌كند.[«وَ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَيَّاماً مَعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْداً فَلَنْ يُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُون ».]

از آيات مورد بحث استفاده مي‌شود كه روح تبعيض نژادي يهود – كه امروزه نيز در دنيا سرچشمه بدبختيهاي فراوان شده است – از آن زمان در يهود بوده و آنان براي نژاد بني‌اسرائيل امتيازات موهومي قايل بوده و هستند. متأسفانه همچنان آن روحيه بر آنها حاكم است و در واقع، پيدايش كشور غاصب اسرائيل نيز از همين روح نژاد پرستي است.

آنها نه فقط در اين دنيا براي خود برتري قايل هستند؛ بلكه معتقدند كه «اين امتيازات نژادي در آخرت نيز به كمك ‌آنها مي‌شتابد و گنهكارانشان برخلاف افراد ديگر، تنها مجازات كوتاه مدت و خفيفي خواهند ديد و همين پندارهاي غلط، آنها را آلوده انواع جنايات، بدبختيها و سيه‌روزيها كرده است.»

((… تفسير نمونه ، ج 1، ص 324 و 325. ..))

مسلم است كه قومي با اين همه ادعا و سراسر غرور، هرگز حاضر نخواهد شد ،از پيامبري تبعيت كند كه از قوم و قبيله آنها نمي‌باشد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *