تناقض عرفان کیهانی با آیات قرآن (7)

تناقض عرفان کیهانی با آیات قرآن (7)
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

تناقض عرفان کیهانی با آیات قرآن (7)

نمونه هفتم: چرا روح القدس ؟!
در اصل 23 آمده:
هنگامی که انسان درخواستی داشته باشد، مستقیماً از خدا درخواست می‌کند(فَاستَقِیمُوا اِلیه) ولی جواب درخواست او از طریق شبکه‌ی شعور کیهانی (ید الله، روح القدس، جبرئیل و…) پاسخ داده خواهدشد.59
چه دلیلی بر این تعیین واسطه‌گری روح القدس وجود دارد؟ در کجای عرفان و معارف اسلامی چنین مطلبی یافت می‌شود! چه دلیلی براین مطلب دارید آیا به صرف این که انسان ادعا کند دو نفر با یکدیگر حلقه وحدت(ان هم وحدت ادراکی؟) تشکیل دهند روح القدس حاضر می‌شود!
غافر-آیه 60
«وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ».
و پروردگار شما گفت: مرا بخوانید تا به شما پاسخ دهم همانا آنان که از عبادت من تکبّر میورزند به زودی با خواری به جهنّم درمی آیند.
سخن از این است که هر گاه انسان درخواستی از خدای متعال داشته باشد خود او اجابت می‌کند. در آیه هیچ واسطه‌ای در میان نیست. حضرت ابراهیم علیه السلام نیز در معرفی الله به مردم دوره ی خود اینچنین فرمود: 
شعرا-آیه 80
وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِین
و وقتی که بیمار می شوم او شفایم می دهد
رابطه روح القدس و درمان را در چه مکتبی می‌توان یافت؟ 
در نقدهای دیگر به این موضوع اشاره خواهیم داشت.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

3 پاسخ به “تناقض عرفان کیهانی با آیات قرآن (7)”

  1. paripaykar گفت:

    سلام
    همونطور که در قرآن نوشته: (فَاستَقِیمُوا اِلیه)
    ///
    شما هم گفتین که: (جواب درخواست او از طریق شبکه‌ی شعور کیهانی (ید الله، روح القدس، جبرئیل و…) پاسخ داده خواهدشد)

    /////////////////////////////////////
    در اینجا سوال پیش میاد که چرا شما (اکثریت مسلمانان ایران) وقتی به حرم حضرت امام رضا (ع) یا حرم حضرت معصومه (س) یا …. میروند، از آن حضرت خواسته هایشان (که در میان انها درمان هم وجود دارد) را طلب می کنند؟

    مگر نباد مستقم از خدا خواسته هاشان رو طلب کنن؟ پس طبق نتیجه شما این واسطه گری ها و در چه مکتبی م توان یافت؟ :l

  2. ريحانه گفت:

    سلام اءمه عليهم السلام وأسطه فيض ورحمت خدا بر بندگان هستند. همانطور كه حضرت آدم توبه آش بخاطر قسم دادم خدا به معصومين، قبول شد. سرد شدن آتش برأي حضرت ابراهيم ، به سلامت نشستن كشتي حضرت نوح و…. همه به بركت مقام بالاي اءمه نزد خداست. قابل تشبيه نيست ولي پادشاهي رو تصور كن كه رعيت برأي طلب حاجتشون اونو به عزيزانش قسم بدن. اين مقام رو خود خدا به اءمه عليهم السلام داده و مارو به اطاعت از أنها امر كرده، وبه حرمت وابرويي كه به درگاه خداوند دارند ، همون قدر محبين و پيروانشون مورد رضاي خدا قرار ميگيرند . و واي به حال كساني كه انهارو اذيت كنند از عذاب سخت خدا.

  3. ابراهیم گفت:

    یه سوال ، خدا توی این دنیا پس همه کار ها رو مستقیم خودش انجام میده نه ؟ پس یعنی اینکه از خداوند افعال زاده می شه دیگه ؟ خوب این یعنی شرکت آشکار.

    یه چیز واضحی است که وقتی ما به گرما احتیاج داریم آتش روشن می کنیم تا گرم شیم ، پس من الان دارم خدا رو می برم زیر سوال دیگه ؟ چرا اتیش روشن کردم ، از خدا بخوام که منو گرم کنه ؟
    خیلی واضحه که خداوند آتش را خلق کرده و صفت سوزانندگی رو بهش عطا فرموده تا شما اگر که گرما می خوایین برید آتش روشن کنید ، یا اگه سرما می خوایید به سراغ یخ می رید.
    و خداوند حضرت عیسی (ع) را زنده کنند مردگان معرفی میکنه در حالی که این رو به خودش هم نسبت می ده ، این بحث خیلی مفصله اما در همین قدر فکر کنم که جا بیفته که کارهایی که در این دنیا داره انجام میگیره توسط واسطه ها هست.

    حالا به من بگید که کجای این حرف شرک هست ؟ ما درمان می خواهیم در ارتباط فرادرمانی قرار میگیریم تا درمان بشیم ، دقیقا مثل آتش که گرم می کرد مارو.
    در اصل از خداوند داریم طلب میکنیم ، اما برای دعا کردن و طلب کردن باید به سمت اون حرکت کنیم .

    وقتی در حرم مطهر ائمه معصومین (ع) هم دعا میکنیم و اون ها رو واسطه قرار میدهیم هم دقیقا همین هست ،

    در ضمن در قرآن و احادیث هست که یدالله حضرت پیغمبر (ص) هستند ،یعنی ایشانند دست خداوند ،
    یعنی یکی از ارکانی که نام برده شده همین هست ، ائمه و پیغمبران.

    لطفا با شناخت کافی نسبت به این عرفان اظهار نظر کنید ، شما می خواهید اسم عرفان حلقه را خراب کنید اما دارید به مقدسات توهین می کنید ،

    امیدوارم خداوند شما را از گمراهی رهایی بخشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *