استاد رحیم پور ازغدی

استاد رحیم پور ازغدی
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

استاد رحیم پور ازغدی:

امام حسين دين كليات بى ضرر و بى دشمن را ، تبديل كرد به دين جزئيات صريح دشمن تراش، دين خنثى را تبديل كرد به دينى كه موضع دارد، دينى كه يزيد و معاويه هم زير علمش سينه ميزدند را، تبديل كرد به دينى كه بخاطر آن خونت را ميريزند و بچه شش ماهه ات را هم ميكشند
دين شماره يك، دين كليات بى ضرر و بى دشمن است ، دين بى دفاع و بى دافعه. قيصر و معاويه و يزيد و امثال اينها ، اين دين را قبول داشتند و دارند و خواهند داشت، حمايت و تجليل هم ميكنند، سوبسيد هم ميدهند، شاه مى آمد حرم امام رضا، بوش ميرود كليسا، معاويه ميرفت حج، اين دين براى قدرتشان ضررى ندارد، خيلى هم خوب است، بنام دين مسلط شدن و از ترس مردم از خدا بهره بردن براى تحميل احكام ضد خدايى بر مردم، اين دين خيلى آب و نان دارد اتفاقاً، با چنين دينى چرا مخالف باشند؟ الان هم طرف رباخوار است، دزد است،فرع ميخورد، ولى عاشورا تاسوعا شله هم ميدهد، تقبل الله اما اين اسلام يزيد است كه خوب و بد در آن نيست، همه مردم على السويه هستند

يك اسلام هم اسلام حسين است، كه صف ها را جدا ميكند، و خيلى هم دقيق اين كار را انجام ميدهد، اعلام ميكند كه ظلم يك حادثه نيست، يك فعل بشرى است و بايد يقه فاعل اش را گرفت، ظلم يك تصادف و حادثه اتفاقى نيست، ظلم مقصر دارد و حسين دينى را ارائه داد كه در آن يقه مقصر را بايد گرفت، نه اينكه ظالم و مظلوم در كنار هم ديندارى كنند

راز ديناميزم عاشورا و قدرت انقلابى و ساختارشكن محرم ، در اين است كه تعارفات مذهبى مرسوم بين ما و خداوند را كنار ميزند ، ميگويد اين تو و اين تكليف عينى تو روى زمين و همين امروز اين است كه با حسين نميشود راحت كنار آمد، ميگويد حرف بس است، كليات كافى است ، وارد جزئيات شو!

اين دين يعنى حبّ و بغض، ” هل الدين الا الحب و البغض” ، آيا دين جز موضع گيرى است؟ آيا دين جز موضع گيرى له و عليه است؟ جز دوستى و دشمنى است؟ منتهى دوستى و دشمنى بر اساس عقائد و حق ، نه بر اساس منافع

“تجلى خدا در تاريخ” سال٨٦

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *